Zaujala Vás naše služba? Podívejte se na podrobnou nabídku činností.

 

 

NABÍDKA ČINNOSTÍ STŘEDISKA SD RÚT Bruntál, sociální rehabilitace

 
  1.        ZÁKLADNÍ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ
  •      poskytnutí informací směřující k řešení nepříznivé sociální situace

-          informace o tom, kde se obrátit, o co kde žádat, poskytnutí kontaktů

  •      poskytnutí informace o druzích sociálních služeb

-          informace o základních právech a povinnostech osoby v souvislosti s poskytováním sociálních služeb

-          zprostředkování kontaktu na sociální služby a informace o možnostech jiných forem pomoci,

             o návazných službách

  •        poskytnutí informací o možnostech podpory členů rodiny

-           např. základní informace o příspěvku na péči

 

                    2.    NÁCVIK ÚKONŮ PRO ZVLÁDÁNÍ PÉČE O VLASTNÍ OSOBU, SOBĚSTAČNOSTI 

  •        nácvik orientace ve vnitřních prostorách včetně samostatného pohybu 

                    -    nácvik orientace v prostorách škol, zaměstnání, zdravotnického zařízení, finančních a jiných úřadů, 

                        zájmových organizací ve spojení s porozuměním vnitřním informačním systémům

                    -    nácvik spojený s obsluhou či užíváním některých technických zařízení (výtah apod.)

  •        nácvik péče o domácnost

                    -     nácvik úklidu a běžné údržby domácnosti

                    -      nácvik péče o oděvy

                    -     nácvik obsluhy běžných domácích spotřebičů

  •         nácvik přípravy stravy, vaření

                   -   nácvik vaření ambulantně formou kurzu v délce 6 měsíců

                   -   nácvik přípravy pokrmů v domácnosti klienta

  •         nácvik hospodaření s financemi

                   -   nácvik počítání peněz

                   -  vytvoření rozpočtu dle potřeb klienta

                   -   nácvik nakupování

  •       nácvik orientace ve venkovních prostorách

                  -   nácvik samostatného pohybu a orientace ve městě včetně nácviku tras

                  -   nácvik cestování hromadnými dopravními prostředky, orientace v jízdních řádech

  •       nácvik dovedností potřebných k úředním úkonům

                   -   nácvik vlastnoručního podpisu,

                   -   nácvik dovedností pro vyřizování na úřadech, např. vypisování složenek apod.

  •       nácvik péče o vlastní osobu

                    -   podpora při nastavení denního režimu a zdravé životosprávy

                    -   podpora při získání hygienických návyků

 

                       3. ZPROSTŘEDKOVÁNÍ KONTAKTU SE SPOLEČENSKÝM PROSTŘEDÍM         

  •       nácvik chování v různých společenských situacích

        -   seznámení se zásadami společenského chování, např. princip přednosti, představování, 

            oslovování, podávání ruky, stolování, ale i dochvilnost atd.

        -   základy asertivity; vybrané situace nacvičujeme pokud možno v přirozeném prostředí

  •       doprovody

        -  na jednání do různých veřejných institucí, do zaměstnání, na kulturní či sportovní akce apod.

  •      nácvik běžných a alternativních způsobů komunikace, práce s informacemi

-          nácvik elektronické komunikace (chat, email, sociální sítě)

-          nácvik práce s komunikačními tabulkami, piktogramy apod.,

-          nácvik telefonické komunikace

-          nácvik verbální komunikace (schopnost vyjádřit se)

  •      podpora při zapojení se do volnočasových aktivit, při získávání nových zájmů a přátel

-          podpora při rozšiřování, případně upřesňování představ o žádoucích aktivitách ve volném čase

-          zprostředkování kontaktu na místní zájmová sdružení, kluby, spolk

 

4. VÝCHOVNÉ, VZDĚLÁVACÍ A AKTIVIZAČNÍ ČINNOSTI

  •       zprostředkování vhodného vzdělávání

-          zprostředkování vhodných kurzů či školení potřebných pro následné pracovní uplatnění

-           trénink kognitivních funkcí (paměti, pozornosti, logického  myšlení, plánování atd.)

  •      nácvik obsluhy počítače a jeho příslušenství

-          podpora při získání základních dovedností potřebných pro obsluhu počítače, dle individuálních 

            potřeb a možností klienta,(např. vytvoření  textového dokumentu doplněného tabulkou nebo obrázkem včetně tisku)

-          ovládání programů pro organizaci dokumentů v počítači, provádění matematických výpočtů,

           malování obrázků, pouštění hudby a ochranu počítače proti virům atd.

  •       skupinová aktivita – Klub pro osoby s duševním onemocněním

-          vzdělávací a aktivizační skupinová aktivita; v rámci společných setkání osob trpících

           duševním onemocněním, probíhá diskuze mezi jednotlivými účastníky na témata duševní zdraví, 

            nemoc, zotavení z duševní nemoci, ale organizují se také vzdělávací, volnočasové aktivity atd.

 

            5.  POMOC PŘI UPLATŇOVÁNÍ PRÁV, OPRAVNĚNÝCH ZÁJMŮ A PŘI OBSTARÁVÁNÍ OSOBNÍCH ZÁLEŽITOSTÍ                                                   

  •       poradenství zaměřené na rehabilitační a kompenzační pomůcky

-          informace o pomůckách s ohledem na druh a stupeň zdravotního postižení 

            a také na možnost jejich úhrady

-          zprostředkování kontaktů na výrobce nebo distributory pomůcek a na půjčovny pomůcek

  •       informační servis a zprostředkování služeb

-          informace o zaměstnávání zdravotně postižených, o rekvalifikacích apod.

-          podpora při jednání na úřadu práce, se zaměstnavatelem, u lékaře

  •      podpora při získávání dovedností potřebných pro vyhledávání zaměstnání

-          sledování nabídek, vypracování strukturovaného životopisu a motivačního dopisu, 

            příprava na pohovor se zaměstnavatelem

  •      nácvik návyků a dovedností vedoucích ke zvýšení možnosti sociálního začlenění                          formou cvičné praxe nebo podporovaného zaměstnání

-          zprostředkování cvičné praxe – neplaceného zaměstnání, kdy je cílem získání nebo 

            obnovení základních pracovních návyků a dovedností

-          podpora při získání zaměstnání na otevřeném trhu práce, 

           tzv. podporované zaměstnání, jehož cílem je bezproblémové zapracování uživatele na pracovišti, 

            prostřednictvím asistence na pracovišti, konzultací se zaměstnavatelem apod.